BGR Labelle - Билети ©

Мотив: La Belle Epoque

Няма активни спектакли към това събитие!

Детайли за събитието

Мотив: Lа Belle Epoque


9 март 2020


19:30ч.


OBORISHTE 5


 


Изпълнителите:


 


Стоимeн Пеев, цигулка


Теодора Атанасова, виолончело


Венета Нейнска, пиано


 


Концертът:


 


„Загубен рай“ наричат често времето, в което ще ви пренесат талантливите музиканти Стоимен Пеев, Теодора Атанасова и Венета Нейнска. La Belle Epoque или „Красивата епоха“ е времето от края на XIX в. и началото на ХХ в., което носи духа на позитивизма, безгрижието и красотата. Фините нюанси и красива музика от най-добрите фенски композитори ще оживеят в това пътуване във времето, което са нашите артисти са ви подготвили. „Лунна светлина“ от Дебюси, „Лебедът“ из „Карнавал на животните“ от Сен-Санс, „Циганката“ от Равел и още много бисери от творчеството на Масне, Сати, Франк и Форе ще оживеят пред вас и ще ви потопят в това безвъзвратно изгубено време.


 


Артистите:


 


Стоимен Пеев е отличен с редица награди от национални и международни конкурси, между които са: „Недялка Симеонова“ – Хасково, „Добри Христов“ – Варна, „Светослав Обретенов“ – Провадия, „Емил Камиларов“ – София и „Панчо Владигеров“ – Шумен. Стоимен свири като солист в редица български оркестри и концертира в Русия, Китай, Япония, Алжир, Германия и Австрия, където се изявява в престижната Wiener Konzerthaus. Младият цигулар участва в международните музикални академии ISA Sommer Academie – Семеринг, Holand music sessions – Берген, Varma summer – Варна. Майсторски класове: Йозеф Рисин, Кшищов Веркшин, Ян Талих, Естер Хафнер, Минчо Минчев. От 2011 г. е член на Камерен ансамбъл „Софийски солисти“.


 


През годините си на обучение Теодора Aтанасова печели множество награди от национални и международни конкурси и е отличена с грамоти от Министерството на културата за високи творчески постижения в две поредни години – през 2011 г. и през 2012 г. Младата виолончелистка е участвала в майсторските класове на Клаудио Бохоркез, Ромен Гариу, Денис Северин, Разван Сума, Георг Байч, Конрадин Бродбек, Антон Никулеску, Владимир Перлин, Матс Лидстрьом, Алваро Хуертас, Александър Сомов, Диляна Момчилова, Калина Кръстева и др. Теодора е участвала в редица фестивали в страната и чужбина, сред които: Софийски музикални седмици, Варненско лято, Европейски музикален фестивал, „Дни на музиката в Балабановата къща“, Международен фестивал на камерната музика – гр. Пловдив, Мартенски музикални дни, Фестивал „Изкуството на Барока“, Arbanassi Summer Music, ISA- International Summer Academy – Aвстрия, Summa cum laude – Виена, Young Euro Classic – Берлин и др.


В ролята си на солист, камерен изпълнител и оркестрант Теодора е изнасяла концерти в България, Италия, Германия, Австрия, Франция, Швейцария, Полша, Словения, Словакия, Турция, Сърбия, Русия, Китай и др.


От септември 2017 г. Теодора е преподавател по виолончело в НМУ „ Любомир Пипков“, а от 2019 г. Теодора е част от квартет „Фрош“.



Богатството на клавирните тембри, родени от пръстите на Венета Нейнска и безмерната й любов към музиката, превръщат всяка нейна изява в празник на майстрорството и финеса. Тя завършва Националното музикално училище в класа на Любов Шишева. След това заминава в САЩ и получава бакалаварска степен в класа на световно известния пианист Джон Пери в Южнокалифорнийския университет.


Пълна стипендия и възможността да учи с Джоан Хавил я отвеждат в Лондон и Училището за музика и театър „Гилдхол”, където завършва магистратура. Междувременно участва в майсторските класове на Имоджен Купър, Алексей Наседкин, Джером Лоуентал и Доминик Мерле. Днес е и артистичен директор на Модо България.


 


 


Програма:


 


Клод Дебюси (1862 – 1918)


„Лунна светлина“, L. 75


 


Жул Масне (1842 – 1912)


„Медитация“ из операта „Таис“


 


Ерик Сати (1866 – 1925)


„Три Гимнопедии“


 


Морис Равел (1875 – 1937)


„Циганка“ (1924)


 


Морис Равел (1875 – 1937)


Валс


 


***


 


Сезар Франк (1822 – 1890)


Прелюд, Фуга и Вариация, oп. 18


 


Камий Сен-Санс (1835 – 1921)


„Лебедът“ из „Карнавалът на животните“


 


Камий Сен-Санс (1835 – 1921)


Въведение и Рондо Капричиозо, оп. 28


 


Габриел Форе (1845 – 1924)


„След един сън“, oп. 7, № 1


 


Габриел Форе (1845 – 1924)


Павана, oп. 50