Детайли за събитието
„СЕСТРА АНДЖЕЛИКА“
Едноактна опера от Джакомо Пучини
Диригент Якопо Сипари Ди Пескасероли
Адаптация Ада Гурра
В ролите:
Сестра Анджелика - Линка Стоянова
Принцесата, нейна леля - Силвия Ангелова
Игуменка - Михаела Берова
Наставница - Галина Великова
Учителка на послушниците - Вяра Железова
Сестра Дженовиефа - Лилия Илиева – Михайлова
Сестра Осмина - Елеонора Христова
Сестра Долчина - Милена Захариева
Милосърдна сестра - Миглена Страдалска
Една монахиня - Розалия Желязкова
Първа просякиня - Благовеста Статева
Втора просякиня - Събина Митева
Послушница - Лъчезара Георгиева
Сестри просякини - (хор)
Послушници - (хор)
Сестри монахини - (хор)
С участието на ВДЮО.
Оркестър и Хор на Държавна опера Варна
„Сестра Анджелика“ е втората едноактна опера от Триптиха на Пучини. Драматичният ѝ сюжет и красивата музика на композитора пренасят зрителите в манастир през XVII век, където всички монахини пазят тайни. А най-голяма е тайната на сестра Анджелика – младо момиче, изкупващо греха си, че е родило извънбрачно дете.
„СЕЛСКА ЧЕСТ“
Едноактна опера от Пиетро Маскани
Диригент Якопо Сипари Ди Пескасероли
Режисьор Нина Найденова
В ролите:
Сантуца - Йоана Железчева
Туриду - Валерий Георгиев
Лучия - Миглена Страдалска
Алфио - Пламен Димитров
Лола - Силвия Ангелова
Оркестър и Хор на Държавна опера Варна
„Селска чест“ (Cavalleria rusticana) от Пиетро Маскани е едноактна опера във веристичен стил, която след премиерата си през 1890 г. незабавно се превръща в класика заради своята емоционална наситеност и музикална драма. Действието се развива в Сицилия и е фокусирано върху темите за любовта, ревността и отмъщението. Творбата е по мотиви от новела и пиеса на Джовани Верга. Историята разказва за любовен триъгълник и предателство, които се случват на Великден. Туриду се връща от армията и открива, че любимата му Лола се е омъжила за коларя Алфио. Той започва връзка със Сантуца, но скоро отново се увлича по Лола, което води до фатален сблъсък и смъртоносен дуел. Интермецото в „Селска чест“ е една от най-прочутите и красиви мелодии в историята на операта. То обозначава прехода между сцените и е широко известно и извън оперната сцена, тъй като елементи от него присъстват в трета част на филма „Кръстникът“.