BG Jun - Билети

ЮН ГАБРИЕЛ БОРКМАН  - Билети

Детайли за събитието

Театрално-музикален продуцентски център Варна

ДРАМАТИЧЕН ТЕАТЪР „СТОЯН БЪЧВАРОВ“

102-ри творчески сезон (2022-2023)



"ЮН ГАБРИЕЛ БОРКМАН"


от Хенрик Ибсен превод от английски и сценична редакция Пламен Марков постановка Пламен Марков сценография и костюми Мира Каланова музика Калин Николов плакат и графичен дизайн Радослава Боор












Действащи лица и изпълнители:

ЮН ГАБРИЕЛ БОРКМАН, бивш управител на банка – НИКОЛАЙ УРУМОВ Г-жа ГУНХИЛ БОРКМАН, негова съпруга – МИЛЕНА КЪНЕВА ЕРХАРТ БОРКМАН, студент, техен син – ТЕОДОР КАРАКАЧАНОВ - дебют Г-ца ЕЛА РЕНТХАЙМ, сестра - близначка на г-жа Боркман – БИЛЯНА СТОЕВА Г-жа ФАНИ УИЛТЪН – ХРИСТИНА ДЖУРОВА ВИЛХЕЛМ ФОЛДАЛ, помощник-писар в правителствено учреждение – МИХАИЛ МУТАФОВ ФРИДА ФОЛДАЛ – негова дъщеря – МЕЛИН ЕРДИНЧ, гост МАЛЕНЕ – прислужница у семейство Боркман – МИГЛЕНА ВЕЗИРОВА


В написаната през 1896 г. пиеса „Юн Габриел Боркман“ (1896) великият норвежки драматург Хенрик Ибсен, прочут като „Фройд на севера“ , рисува в драматични краски социално-психологически портрет на обществото, подвластно на тотално разминаване. Темата за разминаването, като следствие от различията в световъзприятието на героите и измамните цели, които те си поставят, е разгърната в блестяща драматургия с пълнокръвно изградени персонажи. Коренно противоположни, гледните точки на жената и мъжа, обричат любовта им на провал – ако за Ела „нищо няма смисъл извън любовта“, то банкерът Боркман убедено принася любовта в жертва на егото и мегаломанските си амбиции за индустриална империя, която - дори излязъл от затвора, той продължава да привижда като висша цел в служба на обществото.

Полюсно раздалечени са коравосърдечната госпожа Боркман и близначката ѝ Ела, отгледала безкористно Ерхарт, сина на семейство Боркман; обсебеният от себе си Боркман и готовият във всеки момент да пренебрегне себе си писар Фолдал; все още невинната му дъщеря Фрида и обиграната г-жа Уилтън, която оплита в коварните си планове Фрида и наивния Ерхарт, отказал да се превърне в изкупителна жертва за несъстоялите се мечти на родителите си и Ела.

Изборите преодпределят грешките, които отвеждат героите в различни посоки, подтикват ги към прошка или дори смърт. Катарзисът е задължителен. С думите на самия Ибсен: „Животът е битка с душевните тролове и чудовищата всъщност са вътре в самите нас.“


Харесайте страницата ни във Facebook. Последвайте ни в Instagram. Абонирайте се за нас в YouTube. www.dramavarna.com

Галерия за събитието